pocitanie dat na ethernete

Marek Pavlu pavlu@HWserver.cz
Pondělí Srpen 6 23:35:34 CEST 2007

Zdravim,

z prvotniho dotazu mi prislo, ze to chcete mnohem sofstikovanejsi:).

S pozdravem,
                Marek Pavlu

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Jan Waclawek
Sent: Monday, July 30, 2007 3:42 PM
To: HW-news
Subject: Re: pocitanie dat na ethernete

Marek Pavlu wrote:
> Zdravim,
>
> To chcete docela dost:).

Mno, to sa stava, ak laik polozi otazku odbornikovi.

> Predne, jak byste napr. chtel rozeznat, ktery z paketu je od manzelky,
deti
> nebo od Vas?

Aaaa, vobec nie tak sofistikovane ako si myslite. Toto zasa je slabost
odbornika: myslenie obmedzene znalostou problematiky.

Proste, pridem vecer domov, najdem doma zenu a deti, kuknem ci na
tachometri je natocene extra vela oproti vcerajsku veceru ked som sa
pozrel naposledy, ak ano, boli to deti, lebo zena vari veceru. Vecer
zena sedi za kompom, v noci ked idem spat, kuknem na tachometer, ak je
tam vela natocene, mam problem, lebo polovicke sa vynadat neodvazim...
:-)))

Samozrejme to takto nebude...

Problem je ten, ze ako som uz tu pisal, doma si pripojenie neviem
zriadit tak lubovolnym sposobom ako by som rad, takze ak sa chcem
"zrychlit" zo sucasneho dialupu, mam k dispozicii len tie dost drahe
riesenia. No a najjednoduchsie obmedzenie je, ze vysvetlim rodine, ze je
to drahe, tak nech sa trocha sami krotia. Lenze ako sa maju krotit, ked
nemaju spatnu vazbu? U toho dialupu je to jasne, je to na minuty. Tuto
to bohuzial take jasne nie je.

> Dalsi vec je, co si predstavite pod pojmeme prenesena data?

Mno, presne to, co si pod tymto pojmom predstavuje provider, podla toho
predsa platim.

Mimochodom, z tohoto vyplyva aj taky zvlastny paradox, najma ked sa to
porovna s vodou, elektrinou, plynom; ze vlastne si provider moze
nauctovat co chce a podla akej metodiky chce, a nemam na to vobec ziadny
dosah... Ale to som tu rozvadzat nechcel.

> Jinak nektere ADSL modemy/routery to zobrazuji na svem web xichtiku, ale
je
> to silne informacni,
> protoze se pocitaji data jako pocet paketu x jejich velikost...

Mno presne tak, nehovoriac o tom, ze zvesela to cislo resetnu pri resete
spojenia alebo vypadku napajania...

wek