[OT] program na obnovu fotek z pametovych karet - pro info

Pavel Kadečka pavel.kadecka@gmail.com
Pondělí Srpen 6 21:57:15 CEST 2007

V souvislosti s debatou okolo spolehlivosti USB disků jsem si
vzpomněl, jak jsem nedávno zachraňoval fotky z jedný XD karty z
Olympusu. Karta vypadala jako prázdná - nebyly na ní žádný soubory,
ale přitom měla volnou jen polovinu kapacity (asi to odpovídalo
fotkám, co tam předtím byly). Použil jsem tenhle prográmek:

http://www.z-a-recovery.com/download.htm - hned ten první v pořadí ZAR 8.2

Sice je to "evaluation version", ale umí toho víc a funkce obnovy
fotek je bez omezení. Asi je lepší mít čtečku karet i když foťák by
šel taky použít, pokud umí mass storage drive a má dostatečně nabitý
baterie. Tu kartu to analyzovalo dohromady asi půl hodiny až hodinu
(na USB1.1) a dostalo to z ní všechny fotky (dokonce i ty, který už
byly jednou smazaný).

Tak třeba se bude někomu hodit.

P.K.