fit krivky

Marek Peca marek@tynska.cuni.cz
Pondělí Srpen 6 09:49:18 CEST 2007

> charakterizacia AD prevodnika s IQ demodulatorom z nasamplovanych dat.
> Inymi slovami vykreslit z nameranych dat krivku a zistit ako velmi to
> nie je idealna kruznica.
> kedze kruznica nie je analyticka (tusim sa to tak vola) funkcia, t.j.
> pre jednu hodnotu x ma viacero hodnot y chcem urobit fit jej
> komponentov. T.j. mam dve ortogonalne sinusovky nesuce kanal I a kanal Q.
> Namerane data maju jednosmerny offset, chybu v amplitude a chybu vo
> faze. Toto v konecnom dosledku z kruznice urobi pootocenu splacatewnu
> elipsu.

Otazka je, jakou merou je kruhovost urcena, jestli to bude podklad k
nejakemu vypoctu, nebo to ma byt posouzeno od oka. Ci zda je
stanoveno nejake optimalizacni kriterium kruhovosti ;-).

Kruhovost by mohla byt posouditelna (aspon okem) z grafu I,Q
prevedeneho do polarnich souradnic, tj. neco jako
plot 'iqdata.txt' u (atan2($2,$1)):(sqrt($1*$1+$2*$2)) w lp
-- cim vic se bude blizit konstantni fci, tim lepsi kruh.
Vidlacke kriterium by mohlo byt treba rozkmit vuci ss slozce
(polomeru), pripadne pro zdani drsnosti RMS st slozky vuci ss slozce
atd ;-). Ale to jsou takove babske tlachy o nicem, nic exaktniho.

MP