fit krivky

Marek Peca marek@tynska.cuni.cz
Pondělí Srpen 6 07:24:01 CEST 2007

> viete niekto ako sa robi fit nejakej vseobecnej funkcie? Linearna
> funkcia je lahka, cisto teoreticky by to malo fungovat aj s inou
> funkciou. Chcel by som prelozit moje namerane data sinusovkou, robil to
> uz niekto?

Ted koukam, ze jsem mozna uplne nepochopil zadani. Jde Ti o
_nelinearni_ regresi, tzn. nelinearni v parametrech, nebo o regresi
nejakou funkci (napr. sinusovkou), ktera je ale v parametrech
linearni?

Pokud a), pouzij nelinearni fitovani, napr. gnuplot a fci fit.

Pokud b), pripad je trivialni (aspon pro kriterium ve tvaru
nejmensich ctvercu), resi se obycejna tzv. normalni soustava rovnic,
je to temer stejne, jako prokladat primkou nebo trebas i zcela
obecnou tabulkove danou funkci. Hledej linear regression, v Matlabu
help lrdivide (myslim, je to "\"). Pripadne nejakou knizku o
matematice.

Pozn.: pokud menis napr. jen fazi a amplitudu sinusovky, jedna se o
linearni regresi. Pokud chces menit frekvenci, je to pak uz
nelinearni. Mimochodem, ta linearni regrese sinusovky je tak nejak
soucasti DFT ;-). A diky ortogonalite sinusovek ruznych frekvenci
staci nafitovat kazdou z nich zvlast.

MP