fit krivky

Marek Peca marek@tynska.cuni.cz
Pondělí Srpen 6 07:19:28 CEST 2007

Nazdar,

> viete niekto ako sa robi fit nejakej vseobecnej funkcie? Linearna
> funkcia je lahka, cisto teoreticky by to malo fungovat aj s inou
> funkciou. Chcel by som prelozit moje namerane data sinusovkou, robil to
> uz niekto?

pouzivaji se optimalizacni metody ve smyslu nejakeho kriteria. V
pripade mnoha lokalnich minim je situace samozrejme bidna. Pokud toto
neni problemem, pak se pouzivaji vetsinou metody zalozene na
Newtonove, napr. Levenberg-Marquardtova.

Ta je pouzita v gnuplotu ve funkci "fit" :-).
Myslim, ze podobna je i v Matlabi nlinfit, ale tam, zda se, neni
gradient pocitan analyticky, ale numerickou diferenci.

ZdraviM.P.