3Dmodely v AltiumDs ?

Juraj Michálek michalek@toolsquare.com
Pondělí Duben 30 10:08:10 CEST 2007

V tutorialoch pre AD 2004 bol popisany postup pre vytvaranie nesymetrickych padov, bohuzial v AD6 som ho nenasiel a AD2004 som medzitym odinstaloval... Bolo to tam vysvetlovane na priklade footprintu pre SOT-89.

S pozdravom
Juraj Michálek
www.toolsquare.com
ICQ: 209 598 598
----- Original Message -----
From: "Jiří Kučera" <fonolit@seznam.cz>
To: <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Saturday, April 28, 2007 8:30 AM
Subject: RE: 3Dmodely v AltiumDs ?

Umistit pad skuecne neni problem a take to tak resim, ale pokud chci nejakou "slozitejsi" diru  nebo diru s sipkou je situlaca jiz slozitejsi, vim nikdo mi nebrani si udelat vlastni knihovnu, vychazim z situlace v OrCADu, kde jsem nejakou knihovnu der dostal s programem, proto jsem se ptal.

V tutorialoch pre AD 2004 bol popisany postup pre vytvaranie nesymetrickych padov, bohuzial v AD6 som ho nenasiel a AD2004 som medzitym odinstaloval... Bolo to tam vysvetlovane na priklade footprintu pre SOT-89.

Fintu s nekolika piny na sobe znam, alepokud se nepletu tak autorouter pak propoji vsechny takto naskladane piny a neresi to situlaci, kdy chci propojit jen ten, vyhodneji propojitelny. Funkce swap pin bude to prave, nastuduji.

Z knihovny vyberu napriklad LM124 vsechny 4OZ umistim do schématu a oznacim U1,  tzn. mam OZ U1A, U1B,U1C a U1D, napajeni a zem zakreslim jen u U1D, pri kompilaci schematu na me Error Duplicate Net Names Wire NetU1_11 NetU3_4 u casti A,B, a C.
Muhu chybu sice ignorovat, ale to neni sytemove reseni.

Ked som s AD zacinal vyriesil som to tak, ze som dal bud napajanie vsetkym alebo som odomkolo suciastku, zbytocne piny zmazal a bol pokoj :-) ale to je tiez dost nesystemove riesenie.

Jeste me napadlo, v editoru PCB lze soucastky roztridit do Components Classes, nicmene se to musi delat rucne, jak zajisit abych si na schematu oznacil napriklad soucastky zdrojove casti a ony se mi automaticky prenesli do Component classes zdroj?

Urcite sa to da uz v scheme zatriedit suciastky, na nieco take som narazil pri citani tutorialov, ale sam som to este nepouzil. ja skor nakreslim kazdy funkcny celok na samostatny vakres, ten sa mi do pcb editora prenesie ako samostatny room a operujem s nim Snad by viac poradil Stano.

Dekuji

- jak umistit na PCB diru pro sroub, ocekaval bych nejakou knihovnu nebo wizard pro montazni otvory s  zemnicimi plochami, ale nemohu nic najit
Umiestnit pad snad nie je problem
Dalej existuje funkcia tusim swap pins a v karte suciastky moznost zadefinovat ktore vyvody su navzajom a akym sposobom zamenitelne
-  pokud ve schematu pouziji napriklad vicenasobny OZ, ktery ma preddefinovane schamaticke znacky pro kazdy OZ tak mi to pri prevodu do PCB hlasi konfliky na napajecich pinech (jsou nakresleny u vsech OZ, ale ve schematu je mam zapojene jen u jednoho)
A maju rovnake mena (U1A, U1B, U1C) ? Inak toto je jedna z veci ktora sa mi v AD nepaci
Co delam blbe?