PE na GND vo VF zariadeni?

gatilo gatilo@centrum.cz
Pátek Duben 27 11:33:39 CEST 2007

 27.4.2007, 11:15:17
Dobry den

Zda se mi ze v to mate thosku hokej.
Z bezpecnostnho hlediska se el. zarizeni deli na zarizeni
tr. I , tr. II, a tr. III.

tr.I - vodive casti pristupne doteku jsou pripojeny na ochrany vodic (PE)
tr.II - casti spojene se siti jsou opatreny DVOJITOU IZOLACI,
(zesilenou izolaci), ochrany vodic neni pouzit.
tr.III - zarizeni napajene z bateriji.

Zarizeni tr.III se povazuje za bezpecnejsi nez tr.II a to je
bezpecnejsi nez tr.I.

V konkretnim pripade tedy aby zarizeni bylo tr.II, musite mit v teto
tride vyrobeny transformator, sitovy vypinac, a prislusne draty.
Pokud budete propojovat kostru s ochranym vodicem, coz se casto dela,
pouzivaji se obvykle 2R 4.7 Mohm, a jeste se jedna o nejake spec. vn
provedeni, protoze musi vydrzet test 5kV, mezi kostrou a sitovym
vodicem.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo@centrum.cz