PE na GND vo VF zariadeni?

Marek Peca marek@tynska.cuni.cz
Pátek Duben 27 10:58:22 CEST 2007

Zdravim,

> Mihla sa tu informacia o nepripajani PE vodica na kovovu chassis ak je
> cela GND zariadenia.
> Mam zariadenie VF generator cela kovova skrinka je uz GND zariadenia,
> 230V prichadza len na traficko cez spinac...
> ....teda PE vodic nepripajat na skrinku...!?

ano, to resim ja, pro stejny ucel (DDS). Dostal jsem zde dobre
odpovedi, zejmena od pana Andela. Zaver myslim byl, ze pokud budou
vsechny soucasti s 230V s dvojim jistenim oproti zbytku, bude to
zarizeni s dvojim jistenim, i kdyz pripojene na PE (kterezto bude
pouzitelne pro stineni trafa primar/sekundar).

> ...pripadne pouzit prepojenie PE GND cez 100kohm-1Mohm..?

Ucel tohoto mi ponekud unika. Kamarad rikal cosi o propojeni pres
zenerky nebo podobne soucastky, to se mi ale take nelibi, kdyz si
predstavim, ze na PE muze byt vuci pracovni zemi nejaky bordel, ktery
by treba pres tu zenerku prolezl.

> Pytam sa aby zariadenie bolo koser z pohladu profesorov....z mojho
> pohladu koser je :-))

Z hlediska elektriny a bezpecnosti to asi koser je, otazka je, zda to
vyhovuje i vyhlasce. Snad ano.

ZdraviM.P.