Re: Ochrana pred statickou elektrinou.

tsvach@volny.cz tsvach@volny.cz
Středa Duben 25 15:19:56 CEST 2007

Lepsi je Zenerka proti zemi. Ten ESD puls se pak siri jen po jednom vodici
(dalsi jen indukci). Ten display se muze restovat i kratkym pulsem napajeni.
Obecne nevite jestli tam vybijite + nebo - polaritu.
A zenerka je pro obe. Seriove ochranne odpory musi byt minimalne velikosti
0805. Mensi blesk prekoci.

A u zemeni pro ESD minimalne 4 prokovy. Pri zmene jednoho prokovu na
zem na 4 prokovy na zem se mne zvedla odolnost z 2kV na 10kV. ESD Puls
je svine a koukejte to svest do jednoho vodice tak, aby zbytek byl "plovouci".

Hugo KOTTAS