Ochrana pred statickou elektrinou.

Radek Benedikt benedikt@login.cz
Středa Duben 25 14:39:40 CEST 2007

> Přepěťovky předpokládaj nějaký vedení mezi stupněma - cca
> 30m? Dá se nahradit tlumivkou.

Presne tak, dava se mezi ne razova tlumivka, dneska uz jsou k dostani i
kombinace 1+2 stupeň v jednom montaznim celku.

> Dal by se odpor z DRC článku nahradit tlumivkou? Nebo ji
> vřadit mezi dva DRCy?

Ja tam osobne nechavam jak tlumivku tak ten odpor, oba mají trosku jiny
efekt co se tyka rychlosti - tlumivka "pozere" kratsi spicky, odpor zas
umozni ve spolupraci s kondenzatory a transily odrezat pulsy delsi. V
napajeni taxametru mam za sebou pojistko LC a DRC kombinaci a vic nez slusne
se to osvecilo. Tlumivky mam i na tech vstupech, i když mensi a na mensi
proudy. Jinak ty DRC jsou trosku specifictejsi v tom, ze nemá cenu davat za
sebou dva transily. Obvykle je na vstupu a ve druhem stupni jsou rychle
diody proti zemi a rozumnemu kladnemu potencialu - nemusi to byt vždy
napajeni. Nekdy se pouzivaji obdoby aktivnich terminatoru, ne kazdemu
zarizeni svedci z hlediska EMC puls na plne napajeci napeti + něco malo
nahoru. Paradoxne obdobu "orezavace" s posunutou zemi jsem nevidel.

bye,
     ing. Radek Benedikt (benedikt@lphard.cz)