Ochrana pred statickou elektrinou.

Radek Benedikt benedikt@login.cz
Středa Duben 25 13:39:07 CEST 2007

	Optrony na desce elektroniky sice pomuzou ale ja bych se jim v
pripade interniho zarizeni vyhnul - nejsou idioten fest. Navíc, pokud by
mely mit smysl, tak to chce další napajeci a z hlediska EMC odeleny !!!
zdroj. Ja osobne bych resil dvoustupnovou ochranu - tu klavesnici zatloukl
přes DRC (dioda, odpor, kondenzator) clanky primo na ni. Musí se ale
zabranit tomu, aby ty ochrany vyboj obesel. Klavesnici i s ochranama stinit.
Druhou pulku DRC clanku dat na desku elektroniky. U klavesnice není nutna
odezva v radu us, takze se DRC clanky da utlouci dost rozumne, vedlejsim
efektem muze byt i odstraneni zakmitu... Je to stejne jako u prepetovych
ochran, ty jsou tristupnove. (V supermaketech se prodava jako prodluzka ten
treti stupen, neuskodi, ale taky v mnoha pripadech nepomuze. Je to ostatne
stejne jako s antiviraky, v mnoha pripadech pomuzou, ale je to jen pocit
falesneho bezpeci.)
	Jinach bych zacal testem zda mi to padani delaji vstupy ci vystupy,
ta klavesnice bych si tipnul ze je multiplexovana ??? Placata baterka to
jako EMC odeleny zdroj jisti.

bye,
     ing. Radek Benedikt (benedikt@lphard.cz)