Asus WL50gp a VPN klient

Pavel Brunclík pavel.brunclik@gmail.com
Pondělí Duben 23 13:55:30 CEST 2007

Tak ssh na asusu mam, na serveru mi sshd taky jede dokonce jsem uspesne
vytvoril terminalovou relaci ale jak vytvorit tunel nevim(ale zjistim si
to), mohl bych se tedy inspirovat temi skripty od vas? Jeste mne napadlo da
se potom kazdy z tech vytvorenych tunelu namapovat na verejnou IP nebo jeste
lepe na TCP port?

S pozdravem / Best regards
--
Pavel Brunclik,
pavel.brunclik@google.com

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Pavel Troller
Sent: Monday, April 23, 2007 1:13 PM
To: HW-news
Subject: Re: Asus WL50gp a VPN klient

> Diky vsem za informace, v Linuxu se orientuji jenom trochu mohu se tedy
> zeptat co presne pouzivate na klientovi a co na serveru pri pouziti ssh
> tunelu? Diky
>
> S pozdravem / Best regards
> --
> Pavel Brunclik.

Zdravím!
  Na SERVERU (tj. tam, kam se bude konektit klient přes CDMA) běží sshd
(ssh daemon). Ten je součástí libovolné distribuce linuxu.
  Musí v něm být povoleno vytvoření ssh tunelu a musí být vytvořeny scripty
pro nahození patřičného interface a nějakého základního routingu. Pokud
by byl zájem, mohu své verze poslat privátně.
  Na KLIENTU (tj. tam, odkud se bude navazovat spojení přes CDMA) stačí
ssh client (příkaz ssh). Ten se spustí se speciálním parametrem "postav
tunel" a nechá se připojit na server. Obvykle se ani nezakládá terminálová
relace, to spojení se buduje jen za účelem stavby tunelu. Nu, a pokud ten
tunel jede, je vystaráno. V mém případě tunel občas spadne; proto mi na tom
klientovi trvale běží jednoduchý script, který čas od času tunel propingne
a pokud zjistí, že je down, reconnectne ten ssh. Tím je tunel opět up
a ani nespadnou spojení, která přes něj jedou.
     S pozdravem Pavel Troller