Robůtci na víkend.

Marek Peca marek@tynska.cuni.cz
Neděle Duben 22 20:11:19 CEST 2007

Pekny den,

Eurobot zklamal, je to tedy letos pekna ostuda. Kdyz si vzpomenu na
genialni mechaniku a soft matfyzackych robotu z let minulych, je to
obrovsky rozdil. Musim rict, ze pri sledovani toho francouzskeho
filmu se mi tajil dech nad tim, jak to Sirael pekne strilelo a
mirilo, nikdy bych neveril, ze to jejich odpalovani dvema valecky
nahore bude tak presne. A pak to selhani... takova skoda, ale prece
ukazali, jak jsou dobri. A jine masinky, vystavovane na podzim v
Tydny vedy v NZM, byly obdivuhodne -- krom neotreleho natfyzackeho
mysleni (co bychom my, technici, se casto bali pouzit, a ono to obcas
vyjde, pokud teorie nezanedba neco nezanedbatelneho) vyborna
konstrukce a pekne algoritmy (napr. Monte Carlo na fuzi dat -- asi
kanon na vrabce, ale pekne a funkcni).

Leto to byla teda slabota. Na MFF asi nejak odrostly rocniky, nebo
co, nechapu; nas FEL je zrejme dlouhodobe oslaben rozpolcenim katedry
ridici techniky na kat. ridici techniky a kat. kybernetiky, jak
typicke pro nesvorne Cechy. Presto se mi ale oba "nase" tymy libily
asi nejvic. Doufam, ze ridici (CVUT Dragons, co se nehomologovali) se
pres rok probudi a nebudou to pristi jaro dodelavat 14 dni pred
zapasem.

Taky souhlasim, ze FELbot byl asi celkove nejlepsi, bodovani v
soutezich tohoto typu naprosto nechapu. Na druhou stranu to klukum z
Pribrami preju, prece jen, delali to sami s omezenymi prostredky. Ale
co naplat, robot, co si jede poslepu pro jednu plechovku...

Jeste ze tam bylo bajecne minisumoo, bez neho bychom asi pousinali
nudou. To byl panecku zapas! Nikdy jsem to nevidel a nutno priznat,
ze i ti mali tvoreckove dokazali predvest krasne divadlo, od
neucinnych tanecku az po vychrytrale finty a nebo hrube najezdy.

Parada, dekuji vsem organizatorum a zucastnenym.

ZdraviM.P.