Robůtci na víkend.

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Neděle Duben 22 05:10:20 CEST 2007

> Zdravim. A co ten Samson vlastne delal a jak vypadal? At z toho mame
> neco i mi, co tam nebyli... ;-)

Zdravím,
  Samson byl "robot", který se účastnil disciplíny "MiniSumo". V ní se roboti
navzájem vytlačují z hracího pole v podobě černého kruhu s bílým orámováním.
Obvyklý robot pro tuto disciplínu vypadá tak, že má nějaký pojezd (kolečka,
válečky, pásy...), různá čidla (minimálně čidlo okraje hracího pole, ti lepší
různá čidla vyhledávající soupeře atd.) a samozřejmě procesor, který to řídí
a určuje strategii robota. Samson vypadal úplně jinak: Byla to nepohyblivá
základna o rozměrech 10x10 cm (maximum, které připouští pravidla), bez pojezdu,
pravděpodobně velmi těžká (celý robot nesmí být těžší než 0.5 kg, dle toho,
jak se Samson choval, když do něj někdo narazil, to bylo vyladěno na gram :-),
a na té základně byl připevněn otočný mechanismus s cca 15 cm dlouhým výklopným
ramenem - během startu nesmí z půdorysu robota nic vyčuhovat, tak rameno bylo
při startu vztyčeno vzhůru a buď samo, nebo po nárazu cizího robota se sklopilo
do  horizontální polohy a začalo rotovat i s celým mechanismem (představte si
tank s rotující věží a hlavní) rychlostí cca 2 ot/s. Jinak nic. Žádný pojezd,
žádná čidla (když se autora ptali, má-li jeho robot nějaká čidla, odpověděl
"ano, je tam startovací spínač" :-) ), algoritmus implementoval jen povinné
5sekundové zpoždění startu robota, aby se mohli majitelé vzdálit a nechat
roboty samotné.
  Tato konstrukce kromě DeadMatche (který se nepočítal do bodového hodnocení)
NIKDY neprohrála. Roboti - soupeři byli buďto nemilosrdně smeteni ramenem
z hrací plochy, nebo bylo dosaženo remízy, a to buďto proto, že soupeř nenašel
Samsona na ploše a nezaútočil, nebo byl Samsonem překocen tak, že sice zůstal
dále na ploše, ale nemohl se dále pohybovat, eventuelně se se Samsonem
zaklínili tak, že se navzájem zablokovali a obsluhy je raději vyply, než aby
se spálily motory.
       S pozdravm Pavel Troller