GM trubice

Petr Klusek klusek@volny.cz
Pondělí Duben 23 10:58:46 CEST 2007

Zdravím
Nevím jestli to je realné, protože pokud si ještě pamatují ze školení
protiradiační ochrany, tak záření alfa  ve vzduchu pronika max v
milimetrech a beta v metrech, takže toto záření ze slunce by nemělo jít
už detekovat na zemském povrchu. Něco jiného je u záření gama, a jinych
fotonových záření kdy  je jejich dosah takřka neomezený. U nás v práci
používáme pouze detekci gama zaření v popeloměrech a indikaci materialů.
Jestli by byl zajem tak můžu prohledat dokumentace a zaslat nějaké
zapojení sond, možna tam něco najdu i o GM trubicích. Jinak různe
detektory i jiné věci ohledně radioaktivních materialů dodáva firma ZAM
SERVIS, má k tomu patřičná povolení a je vcelku s nimi dobrá spolupráce.
Petr