Prva osmina LHC (3.3km) uz na prevadzkovej teplote 1.8K

Daniel VALUCH daniel.valuch@wanadoo.fr
Pátek Duben 20 09:27:22 CEST 2007

minule sa niekto pytal ake su prinosy, pri hladani niecoho ineho som nasiel tento clanok
http://accelconf.web.cern.ch/accelconf/e04/PAPERS/MOXBCH01.PDF
strucne popisuje niektore technologicke vyzvy, ktore sa priamo dotkli priemyslu. Napriklad ze na vyrobu vinuti magnetov bolo spotrebovanych ca. 80% rocnej celosvetovej produkcie Nb-Ti supravodivych kablov, alebo ze inventar kvapalneho helia predstavuje tiez zhruba jednorocnu celosvetovu produkciu :-) Ako sa pri poslednych testoch zistilo bude treba este asi 30 ton :-)
...veda v takomto rozsahu ma dopad dokonca aj na americky zabavny priemysel :-P
http://www.foxnews.com/story/0,2933,213380,00.html
b.