USB to Serial RS-232 konvertor problem

Ctirad Konečný ck@cbox.cz
Čtvrtek Duben 19 23:20:45 CEST 2007

Dobry den.
Pouzivame prevodniky s FTDI cipy a mel jsem podobny problem. Na seriovem
kanalu mame tok dat vyrazne vyssi - pri rychlosti 921600 Bd prenasime
prumerne 50 kB/s do prevodniku z MCU. Prenos fungoval maximalne 20 minut pak
se to kouslo. Ve Windows  pomohlo vyjmuti a opetovne zasunuti konektoru USB.
V Linuxu jsem musel namontovat jiny USB port. Vydrzelo to opet jen par
minut. Vyzkum problemu jsem ukoncil po zjisteni, ze tento problem nenastava
vzdy alespon na jednom portu USB na kazdem PC, ktere jsem testoval - asi 15
kusu, nekolika druhu. Nevim, v cem tento problem vezi.

Dalsi problem jsem mel s logickym analyzatorem LOGAN od Amitu. Na jednom
notebooku se po nekolika minutach kousl prenos po USB i program. V Amitu mi
sdelili, ze podle informace od FTDI jsou radice USB na nekterych pocitacich
zapojeny nekorektne (udajne dochazi k zaruseni prenosu) a proto komunikace
padne. Skutecne na dalsich 3 nbk, ktere mame,  LOGAN nepada. Opet jsem to
vic nezkoumal.

Zdravim CK

----- Original Message -----
From: "peter tesar" <peter.tesar@centrum.sk>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Tuesday, April 17, 2007 3:46 PM
Subject: Re: USB to Serial RS-232 konvertor problem

Diky za vsetky odpovede.
Vidim, ze tu viac ludi ma podobne skusenosti s PL-2303, ako ja.
Pozrel som sa za tym kablom s FTDI chipom, o nom som aj ja pocul, ze je
lepsi ako Prolific. Cena tohoto kabla sa vsak uz blizi cene PCMCIA
adapteru, ktory by mal byt snad este bezproblemovejsi, ako akykolvek USB
adapter. Navyse si usetrim na NB jeden USB port (z dvoch).
S pozdravom
           Peter Tesar.