USB to Serial RS-232 konvertor problem

peter tesar peter.tesar@centrum.sk
Úterý Duben 17 10:27:29 CEST 2007

Zdravim,
prevadzkujem prijimac na zber pozicnych dat cez RS-232. Datovy tok je
nevelky, max. par riadkov dat za minutu. Na starsom pocitaci s Win98 s
realnym seriovym portom bez problemov.
Potreboval som to sprevadzkovat na modernom notebooku HP (WinXP), kde
samozrejme seriovy port uz nie je. Tak som zakupil jediny v BA dostupny
Gembird USB to Serial konvertor (s chipom Prolific PL-2303).
Po zapojeni to fungovalo. Ako som vsak zistil, funguje to bez prerusenia
desiatky minut az max. 2-3 hodiny, potom zrazu bez akehokolvek varovania
a ocividneho dovodu prestane prijimat data. Riesenim je vtedy stopnutie
aplikacie na zber dat, vytiahnutie/zasunutie USB a potom to zase chvilu
funguje. Najhorsie je, ze ten moment zastavenia na nicom nezavisi, moze
to byt po roznom case, po par kB aj po par MB, po desiatkach aj
tisickach riadkov dat. Na NB nic ine nie je spustene.
Zial, iny konvertor som nezohnal.
Este existuju PCMCIA kary s RS-232, vraj to vseobecne lepsie realizuje
seriovy port ako tie konvertory. Ma s tym niekto skusenosti?
Diky za nazor.
S pozdravom
           Peter Tesar.