Neznámá soueástka aneb kvíz poi etvrtku :-)

Jaroslav Lukesh lukesh@seznam.cz
Pátek Duben 13 09:14:38 CEST 2007

Elektrety ne, pletete si to s krystalovými mikrofony.

Vám ještě žádný keramický kondenzátor nehrál? Mě ano, obzvláště 100nF bývají
jako malé repráčky :-)

----- Original Message -----
From: "Kručinský Ladislav" <ladislav.krucinsky@linde-mh.cz>

Pokud vím, tak piezzo využívá Seignettovy soli (podobně jako elektretové
mikrofony) a ty jsou skutečně v každém mobilu. Mně šlo o to, že ten Tandel
měl strmou nelinearitu ve frekvenční oblasti, takže skutečně šel použít jako
zdroj oscilací. Ale asi byl překonán.
A už vůbec jsem nepochopil páně Danhardovo konstatování, že se jedná o
blokovací kondenzátor (respektive takto jsem si vyložil jeho poznámku).