TGV

Petr Zapadlo zapadlo@melzer.cz
Středa Duben 11 20:48:24 CEST 2007

Dne středa 11 duben 2007 20:38 Saša Svobodová napsal(a):
> Hezký večír,
>
>     no tak to se mi povedlo. Já jsem se ho totiž ptala hnedka jak došel,
> ale pak jsem zapomněla to poslat dále. Moc se omlouvám, on na tom mozku
> asi ten nádor fakt bude, protože to jinak není možné ...
>
>     Nezjistila jsem vlastně nic, táta jezdí jen elektrické mašinky a na
> dieslové nemá ani oprávnění. Jen ví že tam jsou také sériové motory, ale
> jaké napětí to neví.
>
>     Ještě jednou se omlouvám, ale opravdu jsem zapomněla :-((((

Dovolim si doplnit, ac nejsem Sasin otec. :-)

Jak jsem zjistil, kdyz jsem se vetrel na prohlidku lokomotivy 749 (drive
T478) , prezdivkou Bardotka, Zmracena, Ceckata

tak tato lokomotiva ma 4 seriove trkacni motory napajene maximalnim napetim
500V . Sef depa v Lipove Laznich, ktery velmi ochotne nam prohlidku teto
lokomotivy udelal, tak rikal ze provozni napajeci napeti je cca 480V.
Takze pokud  vime ze spalovaci motor (6valec, vrtani 310mm - neznam hezci zvuk
spalovaciho motoru) ma vykon cca 1100kW, tak celkovy proud generovany
trakcnim dynamem je 2200A , tj jeden trakcak papa cca 550A
privodni kabely tomu odpovidali, odhaduji prumer jednoho kabelu na 2cm

Doufam ze jsem si to zapamatoval dobre, tyhle masiny se mi desne libi,
dizajnerovi se fakt povedli i s radou 754 - Brejlovec. Netradicni, ale velmi
pekne.

Ale to jsem se nechal unest nekam jinam.

Spozdravem
--

Petr "Zapik" Zapadlo