Snimani pohybu - kamerami

Marek Peca marek@tynska.cuni.cz
Středa Duben 11 18:19:46 CEST 2007

Dobry den,

> Neni zde nekdo, kdo podobny orisek jiz resil a ma zkusenost, pripadne
> kontakt na dodavatele takoveho systemu?

v patre pod nami jsou na to mraky svetove uznavanych odborniku,
budete-li mit dost penez (a nebo z toho vyplyne _velmi_ zajimave
zadani, pak penez mozna netreba), muzete se na ne obratit:
http://cmp.felk.cvut.cz/

Napad, jak to resit selskym rozumem (snad to nekdo uz nenapsal)...

Predstavuji si "neco jako parkoviste" a mam zjistit, zda doslo k
pohybu osob. Pokud by slo o opravdove sledovani osob, tj. mereni
polohy a drahy, kam osoba jde a pripadne kdo to je, to je uloha
slozita a mj. resena prave lidmi z pocitacoveho videni.

Pokud jde ale o "jednoduche" hlidani, kde je vystupem pouze "pohyb
nekalych zivlu" ano/ne, pak bych videl celou vec mozna o dost
jednoduseji. Coz takhle poucit se z principu PIR cidla s porovnavanim
merene veliciny po pruchodu dvoji casovou konstantou.

Predstavuji si, ze na takovem spravne klidnem "parkovisti" by se
nemelo hybat nic. Pokud je potreba odlisit pohyb cloveka od pohybu
auta/motorky/tchore, pak se mi zda uloha opet slozita a hodna borcu
vizionaru, viz vyse.

Pokud je i tento predpoklad spravny, pak bych normalne porovnaval
obraz s obrazem predchozim (mozno mirne prumerovat par snimku v radu
jednotek az stovek) a pri rozdilu spustil poplach. Zarizeni by melo
byt odolne vuci zmene osvetleni denni dobou, oblacnosti atd., a zde
by se prave dobre uplatnil princip dvou casovych konstant a la PIR --
v pameti pocitace by byl drzen jeden (nebo dva) "prumer" (vypocteny
nejjednoduseji exponencialnim zapominanim) a ty by porovnaval. Pokud
by rozdil vzaty nejakou metrikou predahl kritickou mez, pokryvajici
jemne vlivy jako chveni kamery ve vetru ci padani listi, spustil by
se poplach.

Nejvetsi slabina takto jednoducheho systemu je, ze by reagoval na
kazdou zmenu obrazu, tj. i na pohyb jinych veci, nez jsou lide.
Predpokladem funkce je, ze vyskyt zaskodnika jako rozdil obrazu bude
o poznani silnejsi, nez sumy z neskodnych zmen. A posledni, ovsem
myslim, ze ryze teoreticka slabina je, ze kdyby se zaskodnik
pohyboval prilis pomalu, mohl by se vintegrovat do te pomalejsi
casove konstanty. Ale myslim, ze s takovou by daleko nedosel, tak
metr za hodinu :)).

Zdravi Marek P.