Zobrazeni 3D polohy

Marek Peca marek@tynska.cuni.cz
Středa Duben 11 18:06:36 CEST 2007

> Ano, taky by mne zajimal nejaky priklad VRML prohlizece.
> Zatim jsem zkusil ten GnuPlot a docela ujde, ale co jsem tam mrknul, jako
> data se mu zadavaji fuknce, ne konkretni hodnoty jako bych to potreboval a
> jako se napriklad kreslilo v AutoCADu.
> A navic ma ten GnuPlot problemy se zoomem. Pri nem dava ty neviditelne body
> nekam jinam a tim meni cely obrazec.

O zadnem kresleni funkci nebyla rec, nebudte povrchni :).
Priklad pro gnuplot (za 5 vterin vyzkouseny):

soubor data.txt obsahuje souradnice bodu x y z:
0 0 1
0 1 0
1 1 1

prikaz:
splot 'data.txt' w l

Zadne problemy se zoomem se mi nevyskytly za celou dobu prace s 3D
grafy, i kdyz uznavam, nakreslil jsem jich zatim mnohem mene, nez 2D.

Jinak VRML pokladam tez za pekne reseni, rozhodne by se vyplatilo v
pripade, ze by bylo potreba krome one cary a krome jinych snadno
gnuplotovatelnych ploch (teles) kreslit ruzne bublinky s napisy apod.

ZdraviM.P.