RE: Problém s motorem Felicia 1.3/50

Pavel Rotter PavelRotter@newte.cz
Úterý Duben 10 11:19:58 CEST 2007


Dobrý den,

typuji to na snímač teploty chladící vody motoru - je dvojitý jeden pro
ukazatel a druhý pro ŘJ, po čase se v tom ty NTC nějak posunou a pak má ŘJ
špatnou informaci o teplotě motoru....

S pozdravem

Pavel Rotter

NEWTE spol. s r. o.
Jateční 847
415 01 TEPLICE

tel.: 417 536 531
fax:  417 577 865
eMail: PavelRotter@newte.cz
http://www.newte.cz 
 
-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Taksun
Sent: Tuesday, April 10, 2007 10:01 AM
To: HW-news
Subject: Re: Problém s motorem Felicia 1.3/50


Zdravím,
Mám nejspíš stejný motor ve svém favoritu jako vy a od jisté chvíle mám
naprosto stejnou závadu jako vy navíc s tím že pokud se chci rychle rozjet a
několikrát po sobě v krátkém intervalu sešlápnu pedál plynu tak místo toho
aby šel motor do otáček tak začne kuckat a buť chcípne nebo střelí do
výfuku. Z toho by se dalo usoudit že to dělá zapalování..... "Odborníci"
říkají že to může dělat lambda sonda protože za studena se na ní prý nehledí
a proto to za studena jede. Zatím jsem neměl čas se na to mrknout protože
jezdím jiným autem. Pokud na něco příjdete dejte vědět, pokud budu rychlejší
já napíši vám. 

----- Original Message ----- 
From: Pavel Troller 
To: hw-list@hw.cz 
Sent: Tuesday, April 10, 2007 8:36 AM
Subject: OT: Problém s motorem Felicia 1.3/50


Zdravím,
  blíží se léto a hodlám dát auto do servisu, tak si dovolím se zeptat
místních
znalců, zda by někdo nevěděl...
  Už několik let mi dělá motor u Feldy 1.3i/50kW s monovstřikem tento
problém:
  Za studena jede jako drak, startuje vždy bez problémů, v zimním období
prakticky nemá chybu. Jakmile však jsou teploty okolí vyšší, zvláště v létě,
po
zahřátí vykazuje zajímavý problém při požadavku na náhlé zvýšení výkonu.
Pokud
je delší dobu na malém výkonu (volnoběh, jízda z kopce, jen malý plyn...) a
pak
"na to dupnu", ihned po přidání plynu "poskočí", tj. chce podat výkon, ale
pak
"zvadne" - buď vyloženě vysadí, nebo výkon alespoň podstatně poklesne. Tahle
"pauza" trvá tak 400 ms. Poté opět najede, zdá se mi, že i výkonem vyšším,
nežli by byl jeho trvalý, ale pak zase třeba vysadí. Tohle se tak 2x - 3x 
opakuje, auto přitom skáče jak jankovitý mezek. Konečně se pak uklidní a
začne
podávat svůj stálý výkon. Dá se z toho vyvést i úplným ubráním plynu a pak
pomalým přidáváním, což ovšem není manévr vhodný třeba v okamžiku, kdy
chcete
někoho předjet :-).
  Dělá to při libovolných otáčkách, třeba i na 3000 - 3500 rpm. Tehdy se
zdá,
že celý ten proces probíhá rychleji. Pokud se to stane při rozjezdu a člověk
to neuhlídá, může i chcípnout a pak mu chvilku trvá, než se dá nastartovat
(tak 5 sekund startuje naprázdno a pak zabere). Obzvlášť vtipné uprostřed
křižovatky, člověk si zopakuje pocity z autoškoly :-).
  V servisu tvrdí, že to je na výměnu klapkové komory za 20 kKč. Moje laická
intuice s tím nesouhlasí - nemůže to být jen chybný údaj nějakého čidla ?
Dává
mi to pocit, že ECU má dojem, že něco je špatně, přiškrtí vstřik, až je moc
chudá směs, pak si toho všimne, zase přidá, a tento děj se může i opakovat.
Nebo mne taky napadlo kolísání tlaku paliva, když při prudké akceleraci je
větší spotřeba a nestačila by dodávka... To by ale bylo horší na studeném
motoru, kdy je sycení směsi větší, a naopak tehdy se to vůbec neprojevuje.
  Každá rada či zkušenosti jsou vítány!
        S pozdravem Pavel Troller
_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
Hw-list@list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list




Další informace o konferenci Hw-list