Snimani otacek motoru bez snimace

Marek Peca marek@tynska.cuni.cz
Úterý Duben 10 07:51:48 CEST 2007

Zdravim,

> Premyslim o snimani otacek ss motoru merenim proudu. Pomoci jednocipu
> (ktery tam beztak uz je) by se vyhodnocovalo zvlneni proudu zpusobene
> komutaci a z nej pocitaly otacky. Neni to v zadne critical mission
> aplikaci, takze obcasne spatne vyhodnoceni nezpusobi velky problem.
> Motorek je konkretne modelarsky Speed 600, ale rad bych, kdyby to
> fungovalo pro vsechny male komutatorove motory. Mate s tim nekdo
> zkusenosti (hlavne ty negativni :-)) ?

prave ted merim proud komutatoroveho motorku (0.11Ohm 2x 0.22Ohm/1W
velikosti 2512 od RS-components + INA138, 10bit A/D na 120kHz
vzorkovani, 20kHz PWM). Mereni proudu tedy u me nema slouzit k mereni
otacek, ono jich u toho polohoveho serva zas tak moc neni.

Velmi dobrou zkusenost ale mam s potlacenim PWM v merenem signalu:
vzorkuji A/D na N-nasobku frekvence PWM (v mem pripade N=6, vic to
neslo) a pak klouzave (slo by i blokove) prumeruji pres nekolik (v
mem pripade 2) period PWM. Takovy FIR zdrzi procesor asi o 3
instrukce a ma nuly krasne nastrkane na vsechny harmonicke PWM nizsi
nez N. Proto jsem presunul starosti s odrusenim z hw do sw a mereny
proud filtruji prajednoduchym RC clankem.

Vrele doporucuji.

Pekny den, Marek P.