RE: RE: RE: Jaky motor vybrat k radialnimu ventilátoru40 - 400W ?

Jan Kral kral@fortech.cz
Pátek Duben 6 20:54:19 CEST 2007

> standartne 3
> jestli vas to
>
> Aha - cili na vinuti se prepina napeti o urcite velikosti
> ktere dava silu
> kterou to tahne a aby ten synchronni motor necukal tak se to prepinani
> ridi nejakym cidlem ktere zajisti prepnuti ve spravny okamzik.
>
> Zajimalo by mne kolik takova legrace stoji (prijde mi ze ta
> elektronika
> bude mit podobnou slozitost jako u frekvencniho menice) jetli to neni
> drazsi nez 3f motor s menicem.

Kdyz jsou vyvedene hallove sondy, tak by to melo byt naprosto trivialni, komutace se dela podle tech sond. Slozitost je v podstate dana tim, ze se ridi 3 faze, z toho dve jsou vzdy napajene (takze potrebujete 6 tranzistoru a 3 budice pulmustku), jedna je ve vzduchu, pripadne bez halovych sond se pouziva ke snimani EMC zpetne vazby. Bezne se pouziva relativne slozite zapojeni k detekci nuly, na techto strankach je popsan zpusob docela jednoduchy na zapojeni http://scholar.lib.vt.edu/theses/available/etd-09152003-171904/unrestricted/T.pdf
Co se tyka velikosti napeti, tak to je samozrejme reseno jednoduse PWM modulaci a umerne tomu jsou pak otacky. O otackach je samozrejme info z komutace.

JK