Re: RE: Jaky motor vybrat k radialnimu ventilátoru40 - 400W ?

Rollfree rollfree@volny.cz
Pátek Duben 6 16:19:49 CEST 2007

Pokud se jedna opravdu o BLDC motor (coz se asi jedna, oznaceni EC
pouzivaji nekteri vyrobci), tak tam je to trochu jinak.

Na napeti totiz zavisi _maximalni_ otacky, nikoli pracovni otacky.
Radic toho motoru (kteremu se rika napr. v modelarske praxi
regulator) totiz spina napajeni jednotlivych fazi a tak je motor
i pri stejnem napajecim napeti regulovatelny ve velmi sirokem rozpeti
(motor s maximem 20000 RPM klidne ureguluju na 20 RPM).

Tyhle motory se lisi tim, jestli maji vyvedene vystupy hallovych sond
nebo ne. Pokud maji, pak je rizeni zcela presne a regulovatelnost
naprosto skvela. Pokud nemaji, pak se poloha rotoru ziskava
z naindukovaneho napeti na odepnutem vinuti a tam je treba
nejake minimalni otacky, aby regulace pracovala spolehlive
(rekneme 100 RPM, ale zavisi na kostrukci motoru, zejmena na
poctu polu).

rollfree

> stejnosmerny
> tak prohodili

Ten menic tam sice je, ale na frekvenci toho menice nezavisi otacky, otacky zavisi na napeti ve vinuti stejne jako u jednosmerneho motoru. Menic musi davat frekvenci podle tech otacek. Ja bych to videl spis na to jak jsem psal - stejnosmerny motor.
Pocet tech vinuti byva standartne 3 vyvedene konce, jak je to udelano uvnitr vsak netusim, ale jestli vas to zajima tak hledejte "bldc motor" urcite se dozvite potrebne.