RE: RE: Jaky motor vybrat k radialnimu ventilátoru40 - 400W ?

Jan Kral kral@fortech.cz
Pátek Duben 6 12:20:00 CEST 2007

> stejnosmerny
> tak prohodili
>
> Takze je to vlastne synchronni motor - magnet v rotoru,
> vinuti ve statoru
> plus frekvencni menic pro napajeni statorovych fazi - kolik
> jich byva ?
> 2 nebo 3 ?  .

Ten menic tam sice je, ale na frekvenci toho menice nezavisi otacky, otacky zavisi na napeti ve vinuti stejne jako u jednosmerneho motoru. Menic musi davat frekvenci podle tech otacek. Ja bych to videl spis na to jak jsem psal - stejnosmerny motor.
Pocet tech vinuti byva standartne 3 vyvedene konce, jak je to udelano uvnitr vsak netusim, ale jestli vas to zajima tak hledejte "bldc motor" urcite se dozvite potrebne.

Jinak k puvodnimu dotazu - osobne bych sel asi do reseni s EC motory (to jsou ty zminovane), melo by to prinest vysokou zivotnost danou jedine zivotnosti lozisek. Vzhledem k tomu, ze u techto motoru je udavana ucinnost kolem 85%, tak to by taky asi mohlo splnovat pozadavek na ucinnost.

JK