Zabezpecovacka na zeleznici (bylo TGV)

Vlada Andel vaelektronik@vaelektronik.cz
Čtvrtek Duben 5 21:20:51 CEST 2007

No co jsem kdysi davno sledoval (na draze nedelam uz 15 let) tak na
neelektrifikovanych tratich byly kolejove obvody stejnosmerne, na
stejnosmernych stridave (50 Hz) a na stridavych snad 75 Hz. Menice na
lokomotivach (napr. jsem videl rizeni nabijeciho dynama) se delaly 330 Hz,
to nicemu nevadilo. Takze jak sel vyvoj, mame tady tech systemu az az....
Kdyz na tehle tratich jede masina s asynchronnim pohonem, ktery (nedej boze)
meni frekvenci spojite, mame moznost bud se zavrit pred svetem, nebo si doma
udelat poradek a vsechno predelat :-)) Mam dojem ze v Evrope se misto
kolejovych obvodu pouziva zabezpecovacka pras GSM.
Andel

----- Original Message -----
From: <ck@cbox.cz>
To: <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Thursday, April 05, 2007 5:34 PM
Subject: Re: RE: Zabezpecovacka na zeleznici (bylo TGV)

Dobry den.
Ano, resi se to u nas i jinde.
Problem je hodne v nesouladu evropskych a nasich norem. V r.1992 byla
rozsirena platnost nekterych norem i na hnaci vozidla s asynchronnimi
trakcnimi motory, ale pritom se zpusob jejich ruseni naprosto lisi od motoru
s fazovou, nebo pulsni regulaci. V roce 2003 se zjistilo, ze ty normy
nevyhovuji a zacaly se zpracovavat revize. Znamena to spoustu mereni
stavajicich kolejovych obvodu podle metodiky revidovanych norem a pak se
teprve zjisti, co vyhovuje a co ne.
Nicmene obvody jsou poplatne normam pred rokem 1980, ktere byly pomerne
prisne k hnacim vozidlum a naopak mirnejsi ke kolejovym obvodum. Znamena to
zrejme dost velke investice do inovace infrastruktury.

Zdravim CK