Zabezpecovacka na zeleznici (bylo TGV)

ck@cbox.cz ck@cbox.cz
Čtvrtek Duben 5 17:34:19 CEST 2007

Dobry den.
Ano, resi se to u nas i jinde.
Problem je hodne v nesouladu evropskych a nasich norem. V r.1992 byla rozsirena platnost nekterych norem i na hnaci vozidla s asynchronnimi trakcnimi motory, ale pritom se zpusob jejich ruseni naprosto lisi od motoru s fazovou, nebo pulsni regulaci. V roce 2003 se zjistilo, ze ty normy nevyhovuji a zacaly se zpracovavat revize. Znamena to spoustu mereni stavajicich kolejovych obvodu podle metodiky revidovanych norem a pak se teprve zjisti, co vyhovuje a co ne.
Nicmene obvody jsou poplatne normam pred rokem 1980, ktere byly pomerne prisne k hnacim vozidlum a naopak mirnejsi ke kolejovym obvodum. Znamena to zrejme dost velke investice do inovace infrastruktury.

Zdravim CK