TGV

CNCnet.info hwnews@cncnet.info
Čtvrtek Duben 5 10:49:00 CEST 2007


Ne zda se ze naprosto nerozumite Vy me.

To o cem vy pisete muze mit vliv na celkovou spotrebovanou energii v 
celem pokusu (to po jake krivce a za jak dlouho se dostali na jakou 
rychlost), ale v pripade ze se bavime o okamzitem prikonu tak nehraje 
roli cas. Prosim nezamenujte energii a prikon - je v tom vyrazny rozdil 
- u prikonu nehraje roli cas je to dosti blbe receno energie za cas t=0. 
Proto v naseldujicim odstavci sice pisu o energii, ale jen proto, ze se 
to lepe predstavuje - jen si musite pak za cas dosadit tu nulu - nebo 
spis aplikovat na prikon.

Pro udrzovani nejake rychlosti je treba enerigie na prekonani valiveho 
treni kol a energie na prekonani odporu vzduchu zadna jina pokud kola 
neklouzou (a i kdyby klouzala nelze predpokladat ze to nejak ovlivni 
graf - tezko si predstavit ze by treba 1MW obrusoval kola - to by z nich 
nic nezbylo po prvnim kilometru). Zadna jina energie treba neni - na 
valivy odpor je treba sypat prikon po x^2 a pro odpor vzduchu po x^3. 
Takze po jakoukoliv rychlost kterou si vymyslite musi odpovidat prikon 
souctu techto krivek.

Pokud zrychlujete jen se ten graf posune o neco nahoru kvuli prikonu na 
zrychlovani - ta energie na zrychlovani je konstatni z toho jak graf 
ryclosti na case stoupa linearne. Je to vicemene rovnomerne zrychleny 
pohyb s nekolika pauzami. Rozhodne ale ta energie pro zrychlovani nemuze 
narovnat graf x^3 + x^2 do primky nebot v te rovnici je to  konstanta 
(posunuti na ose Y). energie na zrychlovani neni funkci rychlosti - 
nezavisi na ni.

RadekCX


Cihak@dkv.lbc.cd.cz napsal(a):
....




Další informace o konferenci Hw-list