TGV

Vlada Andel vaelektronik@vaelektronik.cz
Čtvrtek Duben 5 09:35:25 CEST 2007

Konečně někdo fundovaný ... Jen bych se zeptal - rakušáci mají ještě
soustavu 16 2/3 Hz. Ještě jezdí mašiny které tohle potřebují, nebo tam už
dávno jezdí nějaké elektronické multisystémové a tu frekvenci udržují jen
"ze zvyku" a nebo tuhle soustavu už zrušili? Někdy v roce 91 jsem viděl u
Siemense ve Vídni (dělali tam měniče pro klimatizace do vagónů) rotační
měnič. Byl to historický kousek, naleštěný a funkční, měl na dvoře svůj
domeček :-) a ukazovali ho návštěvám. Zkoušeli s tím ty měniče pro
klimatizace.
Anděl

----- Original Message -----
From: "Saša Svobodová" <sasa.svobodova@centrum.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Thursday, April 05, 2007 7:47 AM
Subject: Re: TGV

Hezké ránko :-)

    České a Slovenské lokomotivy mají podstatně menší spotřebu. Ale u
těchto rekordů se dělají ještě i další finty. Například se zvedne napětí
v troleji z 25kV na 30kV a soupravě se dají nová soukolí a většinou
ještě o něco větší. Zrovna tak ze soupravy vyřadí část vagonů.

    Naše mašinky, například

stejnosměrné řady: 121 - 2032kW, 122 - 2040kW, 130 - 2040kW, 163 -
3480kW, 141 - 2032kW, 150 - 4000kW
střídavé řady: 230 - 3080kW, 263 - 3060kW, 240 - 3080kW
motorové lokomotivy: 720 - 551kW, 710 - 300kW, 749 - 1103 kW, 754 - 1472kW

    Stejnosměrná trakce má 3000V a střídavá 25kV/50 Hz. Pak máme ještě
jednu trať kde je 1500V stejnosměrných. Takže vlastně na území ČR jsou
tři soustavy napájení lokomotiv :-)

    Jak je vidět, motorové mašinky mají o hodně menší výkon motorů a to
je ještě výkon motoru spalovacího, pro jízdu jej nepoužije celý, protože
část výkonu (až jedna třetina) se spotřebuje na topení vagonů. Proto se
při rozjezdu to topení vypíná, aby byl výkon pro motory pohonu.

    Jen pro zajímavost, Pendolíno, řada 680, má celkový výkon motorů
4000kW. Takže naše "Krysa" 150 je na tom stejně a to je o dost starší.

Saša K. Svobodová

          web: http://www.sasa.monty.cz

          ICQ:  260 344 186