TGV

Cihak@dkv.lbc.cd.cz Cihak@dkv.lbc.cd.cz
Čtvrtek Duben 5 07:41:14 CEST 2007


To lze snadno vysvětlit. Při nižších rychlostech by se při plném tahu proklouzla kola vůči kolejnici. Proto přidávají výkon v závislosti na rychlosti tak, jak to adheze dovolí.

	Martin.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of CNCnet.info
Subject: Re: TGV


Balu, prestoze se mi fyzikarka na VS snazila namluvit, ze fyzika neni 
pro mne to prave (prestoze to byl do te doby muj nejmilejsi predmet)  
tak si myslim, ze je nekde chyba.

Jestli se nepletu tak k udrzeni konstatni rychlosti je treba kvuli 
odporu vzduchu dodavat energii probihaji po krivce x^3 a v pripade vlaku 
a asi nezanedbatelnemu valivemu odporu bude treba brat v potaz i energii 
na jeho prekonani a to je myslim x^2.

S tim valivym odporem si nejsem jisty, ale ten odpor prostredi za ten 
dam krk, protoze jsem kdyzsi pred lety cejchoval vrtule na elektromotoru 
a tam jsem si to potvrdil i experimentalne.

Ten graf te nergie v zavislosti na rychlosti by mel dle meho byt 
parabolicky nebo alespon pripominat parabolu. Jedine, ze by to neco 
zkreslilo - treba ze by TGV melo horsi ucinnost pri malych otackach - 
myslim tim pohon.

RadekCX

balu@home napsal(a):
> tak som nakoniec neodolal a tu domacu ulohu urobil sam :-) Je tam 
> vsetko
> co moje hluche ucho dokazalo odpocut ;-)
> http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/tgv.xls
>
>
> Kamil Rezac wrote:
>   
>> Jojo, je to zavisle na druhe mocnine rychlosti:  F = 0.5*C*S*ro*v^2 
>> KR
>>   
>>     
>
>   

_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list@list.hw.cz http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list



Další informace o konferenci Hw-list