TGV (a jazykové okénko)

Středa Duben 4 17:38:29 CEST 2007

Hezké odpoledne,

    trolej je nad kolejemi cik cak proto, že by jinak vyryla do "sběrače
trakčního proudu" rýhu a rychle jej zničila. Když se vlní, tak se
sběrače opotřebovávají rovnoměrně. Smykadlo sběrače je totiž uhlíkové,
respektive je to taková podivná směs všeho možného. Zkoušejí se i měděné
i jakési uhlíkokeramické smykadla. Druhý důvod je to napínání vlastní
troleje.

    Tak mně napadá, co je správně "ta trolej" nebo "ten trolej" ? Ve
staré knize jsem viděla dokonce "ten troley" :-)

    Jinak "trakční sběrač proudu" je též zván nejen pantograf, ale i
smeták, koště ... Lidová tvořivost si opět hrála :-)

					Saša K. Svobodová

          web: http://www.sasa.monty.cz

          ICQ:  260 344 186