adaptivni regulatory (+ SWN 1990, 1991)

Marek Pavlu pavlu@HWserver.cz
Úterý Duben 3 01:46:53 CEST 2007

No to je sice pravda, to by urcite slo, ale porad to nejak nebude ono:(.
Hlavni problem je v tom, ze se to bude ruzne chovat s ruznou teplotou.
Peltier pri teplotach kolem dvaceti stupnu a chlazeni jen vetrakem ma mensi
ucinnost nez v pripade vetsiho rozdilu teplot, treba okoli 20 a tepla strana
80.

Navic muze nastat situace, ze bude Peltieruv clanek vymenen za jiny a ja
bych musel zase se rypat v nastaveni:(.
Tohle si primo vola po nejake adaptivni metode regulace uz jen proto, ze se
zada prubeh funkce na prani experimentatora.

Proto se mi libi pristup neuronovych siti, kde dochazi k nauceni se
regulatoru na soustavu.
Neco jineho je zase, jak navrhnout koncepci site a jak dlouho by se ucila...

Docela nastava zajimavy problem, jak naucit neuronovou sit, kdyz neexistuje
trenovaci mnozina:).
To bych musel mit idealni regulator a na nem namerit data a podle nich sit
ucit, coz jde tezko, kdyz idealni regulator nikdo nikdy nevidel:).

Avsak uceni neuronove site s pomoci genetickych algoritmu by to mohlo
zajistit, odpada nutnost trenovaci mnoziny.

S pozdravem,
                Marek Pavlu