OT: Autorske poplatky

Josef Štengl ok1ced@nagano.cz
Pondělí Duben 2 23:01:57 CEST 2007

Bohužel se v právu nevyznám tak se mi na tom z mého hlediska jeví menší
závada kterou se pokusím vyjádři v následující úvaze.

předpokládám činnost nesouvisející s autorkýma poplatkama.

V ústavě je v Článeku 3

Součástí ústavního pořádku České republiky je Listina základních práv a
svobod.

v listine Základních práv a svobod
Článek 15
(2) Svoboda vědeckého bádání a umělecké tvorby je zaručena.

Paragraf 247 definuje jako krádež

Kdo si přisvojí cizí věc tím, že se jí zmocní, a

   1. způsobí tak škodu nikoli nepatrnou,
   2 ....

kdeže škodou nikoli nepatrnou se rozumí škoda dosahující částky nejméně
5 000 Kč, ...

a zde jsem osobně trošku vedle poněvaž nenakupiji tak drahé zařízení
abych odevzdal výpalné větší než 5000 kč, a tak je to jen přetupek a ten
se řeší domuvou, max blokou pokutou. Výsledek je nulový, mají to moc
hezky vymyšlené. Jedině kdyby se ozvalo nějaké větší vývojové nebo
umělecké seskupení aby byla výsedná škoda větší než přestupek s chutí to
řešit .... nezná někdo?

Pak velmi šikovně dal toto do _politických_ práv.
Vypadá to, že když mi někdo nabourá auto, tak se ani nemohu svobodně
vybrečet na blogu, páč dotyčný má právo na ochranu osobních údajů a já
se ani nemou vybrečet.

Článek 17
(1) Svoboda projevu a právo na informace jsou zaručeny.
(2) Každý má právo vyjadřovat své názory slovem, písmem, tiskem, obrazem
nebo jiným způsobem, jakož i svobodně vyhledávat, přijímat a rozšiřovat
ideje a informace bez ohledu na hranice státu.

No možná že by se to dalo napadnout tak že tak že autorský zákon mi
neumožňuje toto politické právo, jelikož za něktré prostředky musím si
zaplatit službu, kterou sice mám možnost ale nechci ji užívat.

Článek 9
(1) Nikdo nesmí být podroben nuceným pracím nebo službám.

Tedy abych si zjistil na internetu jakou že to arbitráž jsme to zase
projely a proč (což nikde jinde snad ani nenajdu) si musím přikoupit
službu na potencionální kopírování autorských děl.

Článek 1
Lidé jsou svobodní a rovní v důstojnosti i v právech. Základní práva a
svobody jsou nezadatelné, nezcizitelné, nepromlčitelné a nezrušitelné.

Nejsem si roven s autorem; když já budu chtít vytvořit svoje vlasní díko
na počítání četnosti písmek v tomo díle, tak musím za to zaplatit. Ale
Oni nemusí zaplatit za to že jsem nedy vydal nejaké autorské dílo, o
kterém v životě neslyšeli a já už jsem na to dávno zapoměl.

Ještě to dát do kupy a dostat to k ústavnímu soudu, páč jinde nemáš
šanci tento vyděračský zákon odstanit.

Vo tomhle ale vůbec v tom vodkaze nebyla řeč.
Naštěstí je toto politický text, tak to mohu zveřejnit.

ced