[OT] Palubni pocitac pro turbodiesel (Bylo: Trabant)

Pavel_t pavel_t@centrum.cz
Pondělí Duben 2 22:41:08 CEST 2007

> Jak na mereni spotreby? U benzinoveho primeho vstriku se to da celkem
> jednoduse, ale u nafty, kde vstrikovace chodi mechanicky asi jedine prutokem
> (navic s tou radosti, ze cast nafty se vraci do nadrze, takze by se musely
> instalovat prutokomery dva). Tohle je muj prvni diesel, takze zatim sbiram
> zkusenosti.

Kdysi to po me nekdo chtel do Sierry, nakonec jsme dosli k zaveru, ze 2
prutokomery a rozdil je spotreba. Tim to taky skoncilo a k realizaci
nedoslo. Moderni diesely Common Rail a PD uz vstrikuji elektronicky
takze tam je mereni spotreby primo z ridici jednotky stejne jako u
benzinoveho vstrikovani (tam se taky vraci cast paliva zpet takze pokud
by to nekdo chtel resit prutokomerem tak taky potrebuje 2). Ale mam
dojem, ze i nektere starsi diesely mely mereni spotreby, videl jsem to
tusim u BMW, zkuste zapatrat po netu, pak k tomu zkuste sehnat nejakou
dokumentaci a pripadne najake dily na vrakovisti. Ale samotne pocitani
budete muset udelat vlastni protoze to puvodni neprekalibrujete.

Kdysi jsem nekde na netu nasel konstrukci pro diesel, ktera spotrebu
spise odhadovala nez merila. Predpokladem bylo vse dobre serizene a pak
z polohy plynu a otacek poznate kolik vstrikujete. U benzinu je to
slozitejsi protoze tam je to ovlivneno podtlakem v sani. Navic toto
informuje jak mate tezkou nohu ale kdyz dojde k nejake poruse cerpadla a
zvyseni spotreby tak podle tohoto to nepoznate.

Pavel