Thalia

Pavel Novotný novotny.pp@atlas.cz
Pondělí Duben 2 19:14:49 CEST 2007

Dovolim si reagovat.

Ad 1)
lze souhlasit, lide si však kupuji male kubatury kvuli komunistickemu
systemu povineho pojisteni, které je vazano na obsah motoru, podle hesla mas
na drahe auto mas i na vyssi pojisteni. Mam 3l a když v lednu se vsemi
bonusy calnu 8k Kc tak me nadseni ze me doslova cissi.

Ad 3) mam BMW 5 a krome nafty, obcas oleje a jednoho utrzeneho cidla ABS
jsem s tim nemel problem a vydaje.  Nicmene  vzhledem k cene pripousitm, ze
to není bezne auto.

K puvodnímu dotazu.
Rodice si jako druhe auto koupili prave Thalii, jiz jsem s tim parkarat jel,
tak, ze zde je muj nazor.
Interier je velice strohy, plasty budi dojem levneho suntu  a to nejen ve
srovnani s drevem z  interieru BMW, ale i ve srovnani s interierem felicie.
Zavirani kufru je dost forove, respektive budi ten dojem.
Na druhou stranu to nejezdi spatne, je to proste priblizovadlo,  pokud
zvazim, ze za cenu meho BMW bych mel vic nez 10 ks Thalii tak musim rici, ze
to není spatne auto :-) a narozdil od vylozenych nákupních tasek v nem
clovek není az tak stisneny.

Osobne bych si Thalii, ostatne zadne francouzske ci italske auto nekoupi,
ale pokud se vam libi a chcete nove auto za tyto peníze tak proc ne.

Jedno je jiste při této dopravni nehode s Thalii dopadnete lepe :-)
http://galerie.autorevue.cz/showphoto.php?photo=16982

No dovolim si taky par postrehu ohledne trhu s auty a omlouvam se delsi
mail:

1) pokud chcete jezdit s rozumnou spotrebou nikdy si nekupujte ten
kubaturou nejmensi motor v nabidce daneho modelu. Treba ve Fabii by
dobra 1.6 (pokud by se tam delala, nove 1.6 FSI zatim nepocitam protoze
ve Fabii jeste nejsou) mela v realnem provozu velmi podobnou spotrebu
jako 1.4 a mozna nizsi nez 1.2. Problem je, ze kazda akcelerace
spotrebuje mnoho paliva navic, pokud ma motor dostatecny obsah (ne
vykon) neni treba tolik slapat na plyn a proto je spotreba stejna nebo
nizsi nez u nizsi kubaruty, nehlede na vyssi komfort a o to ze vykon
motoru ma podil na aktivni bezpecnosti. Viceventilove motory jsou sice
pekne na sviznejsi jizdu ale zpravidla vyzaduji vyssi otacky a spotreba
je vyssi.

2) design je otazkou vkusu jen do okamziku kdy z auta poradne nevidite
(treba pres sloupek celniho skla) nebo po par km Vas neco boli nebo jste
unaven od neustaleho natahovani se po nevhodne umistenem ovladaci. To uz
mluvime o ergonomii ale plyne z toho, ze je dobre si vybirana vozidla
projet a zohlednit to pri nakupu.

3) ve vlakne o budikach do Berlinga probehlo, ze kdo u noveho auta do 2
let od koupe neresil nejaky vyrobni problem je vyjimkou potvrzujici
pravidlo. Tomuto se (snad) vyhnete pouze nakupem vozu vyrobenych v
Japonsku nebo vozu nejmene Audi A8 a vyssich. S timto bohuzel musim
souhlasit. Nakolik bude spolehlive auto ktere je o destiky tisic
levnejsi nez ostatni srovnatelne?

4) Thalia puvodne nebyla vubec urcena pro evropsky trh ale pro Turecko
(kde se vyrabi) a okoli. Po rozhodnuti prodavat ji i v Evrope bylo auto
doplneno o nejake dalsi prvky a pry se ne uplne vse povedlo ale to mam
jen z doslechu.

5) cena je nizsi nez konkurence. Jak ji asi dosahli? Levna pracovni sila
jeste pri urcite kontrole a automatizaci nemusi nutne znamenat vyrazene
horsi kvalitu a navic i v nemeckych fabrikach pracuje dost tureckych
delniku stejne jako ve francouzsky zase alzirskych apod. Ale dalsi
uspora je na pouzitych materialech (treba Dacia Logan nema zinkovanou
kasli, mene kvalitni plechy ted sice projdou crash testem ale ja budou
vypadat za 2-4roky?) a technologiich. Jen jako priklad nic konkretniho:
Je sice pravda ze vuz ma ABS ale to vyrabi hodne vyrobcu a rozdilnou
technologii, pak zjistite, ze toto ABS treba reguluje mnohem pomaleji
nez jine protoze to je uspora kvalitnich materialu apod.

6) kdyz kupovat ojetinu tak je treba se zamyslet proc je to prodavano.
Pokud je to cca 2 roky stare auto je velka pravdepodobnost, ze na aute
neco neni v poradku nebo bylo bourane. 4 roky stare auto je ale pomerne
dobry kup, casto jde o vozy s leasingu ktery skoncil takze puvodni
majitel kupuje nove. Tady je za 200.000kc kvalitativne mnohem lepsi auto
nez je nova Thalia. Nejake investice do spotrebniho materialu hned a
casem budou ale auto bude jeste dlouho slouzit. Starsi auto nez 6let uz
je treba zvazit jestli ma smysl kupovat.

Protoze mi ted uz stare Audi dosluhuje resim co koupit, sice bych asi
mohl na leasing koupit nove ale penize radeji investuji do bydleni nebo
podobne rozumne a koupim neco starsiho. Moje vyhoda je ze i na autech 5
let starych dost praci zvladnu udelat bez servisu a tudiz levneji, takze
muzu koupit mnohem starsi auto a za rozumny peniz ho opravit (navic bych
stejne treba brzdove oblozeni apod. brzo musel resit i u novejsiho
auta). Protoze potrebuji vetsi auto pro rodinu a vic cest skutecne vetsi
prostor vyuziju tak je zatim horkym kandidatem Ford Mondeo MK II v
provedeni kombi.

Pavel