Thalia

Pavel_t pavel_t@centrum.cz
Pondělí Duben 2 18:26:48 CEST 2007


No dovolim si taky par postrehu ohledne trhu s auty a omlouvam se delsi 
mail:

1) pokud chcete jezdit s rozumnou spotrebou nikdy si nekupujte ten 
kubaturou nejmensi motor v nabidce daneho modelu. Treba ve Fabii by 
dobra 1.6 (pokud by se tam delala, nove 1.6 FSI zatim nepocitam protoze 
ve Fabii jeste nejsou) mela v realnem provozu velmi podobnou spotrebu 
jako 1.4 a mozna nizsi nez 1.2. Problem je, ze kazda akcelerace 
spotrebuje mnoho paliva navic, pokud ma motor dostatecny obsah (ne 
vykon) neni treba tolik slapat na plyn a proto je spotreba stejna nebo 
nizsi nez u nizsi kubaruty, nehlede na vyssi komfort a o to ze vykon 
motoru ma podil na aktivni bezpecnosti. Viceventilove motory jsou sice 
pekne na sviznejsi jizdu ale zpravidla vyzaduji vyssi otacky a spotreba 
je vyssi.

2) design je otazkou vkusu jen do okamziku kdy z auta poradne nevidite 
(treba pres sloupek celniho skla) nebo po par km Vas neco boli nebo jste 
unaven od neustaleho natahovani se po nevhodne umistenem ovladaci. To uz 
mluvime o ergonomii ale plyne z toho, ze je dobre si vybirana vozidla 
projet a zohlednit to pri nakupu.

3) ve vlakne o budikach do Berlinga probehlo, ze kdo u noveho auta do 2 
let od koupe neresil nejaky vyrobni problem je vyjimkou potvrzujici 
pravidlo. Tomuto se (snad) vyhnete pouze nakupem vozu vyrobenych v 
Japonsku nebo vozu nejmene Audi A8 a vyssich. S timto bohuzel musim 
souhlasit. Nakolik bude spolehlive auto ktere je o destiky tisic 
levnejsi nez ostatni srovnatelne?

4) Thalia puvodne nebyla vubec urcena pro evropsky trh ale pro Turecko 
(kde se vyrabi) a okoli. Po rozhodnuti prodavat ji i v Evrope bylo auto 
doplneno o nejake dalsi prvky a pry se ne uplne vse povedlo ale to mam 
jen z doslechu.

5) cena je nizsi nez konkurence. Jak ji asi dosahli? Levna pracovni sila 
jeste pri urcite kontrole a automatizaci nemusi nutne znamenat vyrazene 
horsi kvalitu a navic i v nemeckych fabrikach pracuje dost tureckych 
delniku stejne jako ve francouzsky zase alzirskych apod. Ale dalsi 
uspora je na pouzitych materialech (treba Dacia Logan nema zinkovanou 
kasli, mene kvalitni plechy ted sice projdou crash testem ale ja budou 
vypadat za 2-4roky?) a technologiich. Jen jako priklad nic konkretniho: 
Je sice pravda ze vuz ma ABS ale to vyrabi hodne vyrobcu a rozdilnou 
technologii, pak zjistite, ze toto ABS treba reguluje mnohem pomaleji 
nez jine protoze to je uspora kvalitnich materialu apod.

6) kdyz kupovat ojetinu tak je treba se zamyslet proc je to prodavano. 
Pokud je to cca 2 roky stare auto je velka pravdepodobnost, ze na aute 
neco neni v poradku nebo bylo bourane. 4 roky stare auto je ale pomerne 
dobry kup, casto jde o vozy s leasingu ktery skoncil takze puvodni 
majitel kupuje nove. Tady je za 200.000kc kvalitativne mnohem lepsi auto 
nez je nova Thalia. Nejake investice do spotrebniho materialu hned a 
casem budou ale auto bude jeste dlouho slouzit. Starsi auto nez 6let uz 
je treba zvazit jestli ma smysl kupovat.


Protoze mi ted uz stare Audi dosluhuje resim co koupit, sice bych asi 
mohl na leasing koupit nove ale penize radeji investuji do bydleni nebo 
podobne rozumne a koupim neco starsiho. Moje vyhoda je ze i na autech 5 
let starych dost praci zvladnu udelat bez servisu a tudiz levneji, takze 
muzu koupit mnohem starsi auto a za rozumny peniz ho opravit (navic bych 
stejne treba brzdove oblozeni apod. brzo musel resit i u novejsiho 
auta). Protoze potrebuji vetsi auto pro rodinu a vic cest skutecne vetsi 
prostor vyuziju tak je zatim horkym kandidatem Ford Mondeo MK II v 
provedeni kombi.

Pavel



Další informace o konferenci Hw-list