adaptivni regulatory (+ SWN 1990, 1991)

Marek Peca marek@tynska.cuni.cz
Pondělí Duben 2 15:50:28 CEST 2007

> No z toho co vim a co maji zkusenosti nasi ucitele na FS CVUT z katedry
> rizeni tak to v praxi neni slavne ani s pouzivanim klasickych
> regulatoru. Vetsina regulatoru v praxy beha v manualnim modu nebo jsou
> spatne nastavene.

Pockejte, tomu moc nerozumim, co neni slavne na klasicke regulaci?
Zda se Vam, ze se veci jako bimetal v zehlicce, 4 odpory kolem
tranzistoru, Wattovy koule, autopiloti letadel, raket a druzic,
servopohony ap. nejak spatne pouzivaji?

Nebo jste "klasickymi regulatory" myslel klasicke regulatory s
moznosti samonastaveni? Pak bych Vam rozumel.

Nicmene u samonastavujicich se regulatoru aspon vim, ze nekdy velmi
dobre funguji, dokonce pry znatelne lepe, nez pevne nastavene --
spoluzak delal diplomovou praci na toto tema pro rizeni pohonu
plasmove obrabeciho stroje. Uzivatele nebyli schopni sami dobre
naladit PID, proto pouzivali P a meli potize s kvalitou obrobku. Dali
tam autotuning a pry to funguje velmi dobre.

Nejake podobne zkusenosti s adaptivnim regulatorem jsem ale zatim
neslysel. Porad je to bud uzasna veda ci uzasny hokus pokus, ale
seriozni a nestanne srovnani s jinou metodou nikde moc nevidet. A
kdyz, tak v simulaci a ne ve skutecnosti.

Nerikam, ze nejsou, ale nejak se asi pod temi zaplavami clanku v
hodnocenych casopisech schovavaji, ty presvedcive vysledky.

MP