[OT] Jak moc vadi poskozena izolace pod omitkou

Sobota Září 30 19:08:39 CEST 2006

Kručinský

Domnívám se že by to mohlo vadit proudovému chrániči.

Najdete to kupodivu docela snadno: odpojte kabel který obsahuje přerušený vodič na obou koncích, ty nepřerušené vodiče na obou koncích spojte a pak změřte kapacitu mezi přerušenými díly drátu vůči tomu nepřerušenému zbytku - stačí DMM. Poměr kapacit je stejný jako poměr délek. Před týdnem jsem takhle vytrhl trn z paty sousedovi - vyšlo to na dva centimetry přesně.

________________________________

	From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Jaroslav Buchta
	Sent: Friday, September 29, 2006 10:18 PM
	To: 'HW-news'
	Subject: [OT] Jak moc vadi poskozena izolace pod omitkou

	Zdravim, zase si dovolim jedno stavebni tema, aspon souvisejici s elektrikou ;-)

	Dnes jsem s elektrikarem zprovoznoval barak a zjistilo se, ze jeden kabel ma prerusenou zilu (je to mezi krizovymi vypinaci). Naslo se nahradni reseni - pritazeni faze z vedlejsi krabice, ale mam obavu, ze to vzniklo tim, ze zednici do kabelu narvali kramli, puchak nebo jak se tomu rika... Takze jeden drat je prerusen a da se predpokladat, ze dalsi budou mit poskozenou izolaci - jak moc to vadi, mam to resit? Mam dojem, ze pokud se omitka v tom miste namoci, bude pru.er.... Jak by se to dalo najit? (je to docela slozite vedeny kabel, ale nejpravdepodobnejsi mista jsou od vypinacu dolu, podlahy jsem betonoval sam a vsechno jsem kontroloval.)

	Jinak podlahovka funguje OK, kebova kamna topi jak blazen ;-)