Zaznam zvuku z mikrofonu do PC

Jiri Bezstarosti jiri@bezstarosti.cz
Sobota Září 30 12:51:36 CEST 2006

Zdravim.

Kdysi jsem zapojoval predzesilovac pro elektret mikrofon kamaradovi.
Cele to sestavalo ze dvou tranzistoru, zapojenych tak, ze prvni
zesiloval, druhy byl emitorovy sledovac a z toho druheho zpetna vazba na
ten prvni. Nejlepe bych to co to produkovalo popsal jako kristalovy zvuk
(kdyz to prezenu) - vysledek kvalitou predcil ocekavani a cena i s
mikrofonem byla spise smesna, nez cokoli jineho. Nevyhoda je, ze to
potrebuje napajeni, ale da se tahat po kabelu k mikrofonu. Elektronika
spolu s mikrofonem nebude vetsi, nez krabicka od sirek i kdyz se to
nabastli na univerzalku :).

Myslim, ze jsem tehdy do toho pouzil BC108, protoze se valely bez uzitku
v supleti, ale pouzit se da vlastne cokoli, treba moje oblibene BC546B.
Hodnoty odporu v zapojeni si uz bohuzel nepamatuji, ale ted je budu
muset znovu objevit, takze pokud bude zajem, mohu pustit schema na web -
neni na tom nic svetoborneho.

Nyni se toto zapojeni pripravuje pro http://www.rasel.cz/ , kde by mel
byt predzesilovac v brzke dobe k mani. Cenu jeste neznam a vlastne ani
nezavisi na mne, ale pochybuji, ze se nekomu moc vyplati si s tim hrat,
proti tomu to koupit hotove :).

--
Jiri Bezstarosti