xport - vlastni aplikace

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Středa Září 27 15:18:54 CEST 2006

Puvodni zprava ze dne 27.9.2006 od n11444@seznam.cz:

> A co takhle pouzit novy PIC 18F97J60. Ma jiz v sobe celou eth. cast,
> 64kB pameti, pouzdro je 100TQFP a hlavne stoji pouze zlomek toho, co
> cely XPORT. Rozchodit na nem ethernet je celkem hracka, pripadne
> mohu prispet i nejakou radou.

Samozrejme reseni nejnovejsimi PICy a nebo i starsimi PICy s
pripojenim ENC svaba od Microchipu, pripadne i jinych svabu, je velmi
zajimave a levne. Ale ono ne vzdy jde jen o penize, zalezi na
konkretni aplikaci.

XPort ma nekolik vyhod a nekolik nevyhod oproti jinym resenim, ostatne
tak jako vsechno. PIC s integrovanym Ethernetem a ENC svab maji jen 10
Mbps rozhrani. To neni problem v tom, ze snad by to nestacilo, ta
linka nebude vytizena, ale ze treba muze byt vyhodne mit reseni
postavene na 10/100 rozhrani kvuli zapojeni do hubu, ktery nema uz 10
Mbps port.

Dale, XPort ma hromadu pameti proti PICu, vice stranek se tam vejde.
Mozna je i rychlejsi. Ma uz hotovou podporu pro kompletni prevod
UART-Ethernet a kompletni podporu webu. Neni treba se o nic starat,
hodi se tam soubory a je to, na aktivni obsah se udelaji hooky. Jinymi
slovy, k PICu je potreba pripojit jeste nejakou flashku, treba SD
kartu, aby bylo kam dat soubory, kdyz jich ma byt vic. A vsechno
resit, starat se o odbavovani dotazu pres web. To vsechno bude ve
vysledku chodit pomaleji nez XPort.

Neda se jednoznacne rict, zda je lepsi udelat komplet reseni bez
XPortu nebo s XPortem, protoze to zalezi na konkretni aplikaci. XPort
ma vyhodu, ze ho vezmes, zapojis a ono to jede. O TCP/IP toho musis
vedet malo a udelas okamzite nejakou jednodussi aplikaci. Za vyssi
cenu, ale je to komplet "velky" pocitac s konektorem a trafem v malem
provedeni. Kdyz je nekdo zacatecnik, tak s tim PICem mu to da zpocatku
rozhodne vic prace a klidne ho to muze odradit. Treba takovy
zacatecnik neumi ani zapajet 64/100 nohoveho svaba. XPort je
thru-hole, hodi se k nemu 3,3V regulator, ma 5V tolerant piny, tak
klidne dalsi maly PIC na 5V a jede to.

Ono vsechno ma sve...

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory