MECH : soustruh s frézkou ?

RV vicek.radek@cpost.cz
Středa Září 27 08:22:35 CEST 2006

vvitty01 napsal(a):
> soustruh a krizovy stul od proma.cz jsem videl vcer v obi.... a zanechal ve me hluboke dojmy :)
> napr. moznost otocit v nekterych polohach posuvem az o 5mm, aniz by nasledovala jakakoliv viditelna reakce stolku a podobne...

no pokud myslite 5mm na obvodu klicky tak to bych rekl, ze je naprosto v
pohode - to mam i na tom svem MN80. To toiz neni nic proti nicemu.

Tyhle vule vetsi ci mensi ma kazda masina a musi se eliminovat hlavou.
Kdyz neco ubirate tak preci tocite porad do rezu a tahle vule se
neprojevi. Pokud tocite podelnym posuvem tak si nastavite doraz (ja si
hazu jen tycku do vedeni) a na ten dojizdite  a na druhou stranu male
nonius nastavenej.

Jsou, ale horsi veci, ktere jsou prakticky neodstranitelne. Treba tuhost
stroje.

Pokazdy kdyz se me nekdo pta co si koupit tak mu rikam, aby si koupil
soustruh co nejmensi a primreny tomu co na tom bude delat. Ne aby si
kupoval 1.5m hovado s tocnym prumerem 300mm kdyz takovouhle vec dela
jednou za 15let a pak 99% casu bude na tom tocit 5mm blechy. Je jasne,
ze proma co vazi 150kg co se tyka tuhosti jinde nez profi soustruh co
vazi 8x vic. Pka je jasne, ze ta vysoko vylozena nozova hlava bude
drncet a upichnout tu 5mm blechu nepujde protoze se bude lamat spicka noze.

Proste u tehlech levnej cajku radeji malej a robustnejsi.

--
RadekCX - http://www.cncnet.info