Prevodnik analog - SPDIF, je neco takoveho?

Marek Peca marek@tynska.cuni.cz
Úterý Září 26 11:12:42 CEST 2006

> Diky, to nahravatko vypada moc hezky, jen ma pro mne nekolik
> drobnych nevyhod - v prvni rade cenu,

S/PDIF A/D prevodnik jako hotove zarizeni skoro jiste nesezenete
levneji. Jako soucastku mozna ano a ted si matne vzpominam, ze pred
nekolika lety vysla jakasi konstrukce S/PDIF A/D ci D/A v Amaterskem
radiu, ale to je asi informace na nic.

> v druhe rade CF karty a ve treti rade je zbytecne prenosne (coz
> neprimo souvisi s cenou).

No, ja mam spis dojem, ze ta prenosnost tu cenu naopak odlehcuje, jak
byva zvykem v hifi-svete ;)

> Bylo by to idealni na praci v terenu,
> ale na domaci studio mi to pripada zbytecne - proc nahravat na CF, abych to
> potom musel prenest do PC, kde to budu zpracovavat? Navic pak musim resit
> kapacitu karty ve srovnani s temer bezednym harddiskem.

2GB CF je dnes dost levna a presun po USB je pomerne rychly na to,
aby to nezdrzovalo praci.

Nicmene, jak jsem psal v zminenem prispevku, kdyz jsem chtel takoveto
CF nahravatko bastlit, zaroven jsem chtel, aby bylo USB-zvukovkou.
Skoda, ze to vyrobce neudelal, vytvoril by tim jeste mnohem
uzitecnejsi zarizeni.

Ono by mozna stacilo zmenit firmware, kdo zacne? :)

> Jsem si predstavoval spis nejaky black box, kde na jedne strane je line-in a
> na druhe SPD/IF out. Byl to v podstate jen takovy napad, jak vyresit problem s
> odstupem signal/sum.

Ja to naprosto chapu, drive jsem chtel mit spojeno kvalitni nahravani
zvuku a A/D prevodnik pro radioprijimac v jednom. Kombinace CF
nahravatka a USB zvukovky mi pripada nedostizna. Mam to zacit
vyrabet?

Zdravi Marek P.