[OT] podlahove topeni

Pavel Hudecek phudecek@tiscali.cz
Úterý Září 26 09:21:04 CEST 2006

MessageMáte poněkud zmatek v jednotkách.
- 50 W/m2 mám já v zimě, v domě z roku 1920, který rozhodně nepovažuji za nízkoenergetický
- 50 kW/m2 je právě hořící požár
- 15 kW/m2 je požár, který už dohořívá
:-)

patrně máte na mysli 50 kWh/(rok.m2), což by smysl dávalo

PH

  ----- Original Message -----
  From: Novotný Pavel
  To: 'HW-news'
  Sent: Tuesday, September 26, 2006 9:02 AM
  Subject: RE: [OT] podlahove topeni

  >Vam se zda 50W/m2 jako nizkoenergeticky dum?

  Za NED lze oznacit dum s rocni spotrebou 50kW/m2a a nizsi, za PD tusim od 15kWm2a.

  >Do jake hloubky?

  Bezne 1,8m

  >pry tam neroste pul roku ani trava a plocha musi byt znacna.

  Trava nema problem, hluboce zakorenene teplomilne rostliny a brambory se na tom pestovat nedoporucuje, hodne zalezi na slozeni zeminy v miste kolektoru

  >teplota stejne nic moc a tim padem topny faktor na houby co ma co dela

   Topny faktor kolem 3

  >Taky mi nekdo nabizel venkovni bednu kde se bere teplo ze vzduchu - to se mi taky moc nezda, podle me muze fungovat jen na podzim a na jare...

  Vyrobci tvrdi, ze to ma COP pres 2 i pri -15C