[OT] podlahove topeni

Jaroslav Buchta buchta@compelson.cz
Pondělí Září 25 20:43:28 CEST 2006

No minimalne bude potreba zapinat a vypinat okruhy podle rezimu, doufam,
ze hodne vytopim krbovkama (11kW, z toho udajne 7kW do vody) takze pri
roztopeni krbovek bych rad, aby se zavrely okruhy v prizemi, kde by se
to melo vytopit primo kamnama, a otevrit v pokojich na patre... Ale asi
fakt prakticka zkusenost ukaze, letosni zimu uz tam chceme provizorne
prebyvat (stejne se musi topit, sehnal jsem dost dreva ;-) ) tak uvidim.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Pavel Novotny
Sent: Monday, September 25, 2006 8:32 PM
To: hw-list@list.hw.cz
Subject: [OT] podlahove topeni

Asi by slo prokazat, ze nic z toho nepotrebujete, ale prakticka
zkusenost rika, kdyz zatopite tak do hodiny je podlaha tepla.
Pokud jde o regulaci, u podlahovky toho moc nezregulujete, prave pro
jeji velkou setrvacnost. Nezapomente, ze na vas regulacni zasah podlaha
reaguje s hodinovym spozdenim :-).

>K tomu vypoctu me chybi jeste par neznamych, hlavne prestup tepla z
>vody
skrz trubky do betonu (trubku ALPEX 20mm, plast-hlinik-plast, tepelna
vodivost nebude dokonala) a prestup beton-vzduch Chtel jsem jen vedet,
ze treba kdyz pustim do podlahy vodu 30stC tak na povrchu betonu bude za
hodinu z 15ti treba 25st, nebo jestli mam na to cekat den. Cili
prakticka zkusenost.

Vymyslim nejakou regulaci (asi upresnim po zkusenostech z letosniho
provizorniho provozu) a asi k tomu hodim nejake centralni PC(nejaka
EPIA), bude tam hodne rezimu a hodne rizeni. Jeste ze jsem vsechno
dukladne zadratoval ;-)