Spektralny analyzator

Cihak@dkv.lbc.cd.cz Cihak@dkv.lbc.cd.cz
Pondělí Září 25 11:21:24 CEST 2006

Takto se dá udělat pouze velmi úzkopásmová záležitost. To je ale celkem k ničemu. Normální spektrák by měl mít velké přeladění. Toho se dosahuje tak, že se vstup zapojí jako up-convertor. První MF je pak na kmitočtu několik GHz a potom se to změšuje dolů.
Příklad jak se to dá udělat najdete např. na ok1uga@nagano.cz. Polpisuji tam svůj spektrák do kmitočtu 1750MHz, který vychází z konstrukce S53MV.
Kupodivu široce přelaďované oscilátory popisované S53MV vůbec nejsou špatné. Hlavní problém byl nelineární průběh ladění. To byl hlavní důvod výměny za YIG oscilátor.

	Martin.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Marek Peca
Subject: Re: Spektralny analyzator

Zdravim,

> koniec kvartalu sa blizi, v robote mame stres a tak pocas prestavky ma
> napadaju veci, ktore s mojou pracou vobec nesuvisia. Napr. urobit si
> zo stareho VKV tunera spektralny analyzator 66-108 MHZ.
>
> Myslienka:
> 1. vyrobit geneator piloveho napätia 3-30 V
> 2. vziat stary teslacky tuner z T820 = VCO + zmiesavac. Na vystupe je
> 10,7 MHZ medzifrekvencia. 3. vyrobit pasmovu priepust so sirkou pasma
> 1 kHz na 10,7 MHz 4. vyrobit logaritmicky zosilnovac/usmernovac, napr.
> s AD8307 5. pospajat
> 6. pripojit na osciloskop. X=pila, Y=vystup zo zosilnovaca

> [...]

pekna stranka o vyrobe spektraku z televizniho tuneru je http://hem.passagen.se/communication/tuner.html
Vyhodou TV tuneru je velky rozsah preladeni.

V principu to samozrejme fungovat bude, ale siroce rozmitany VCO s varikapem nikdy nedosahne te zadane cistoty oscilatoru s takovou tou magneticky preladovanou soucastkou (jmeno jsem zapomnel), co se pouziva v krasnych a drahych analyzatorech.

Zdravi Marek P.