[OT] podlahove topeni

Jaroslav Buchta buchta@compelson.cz
Neděle Září 24 20:21:31 CEST 2006

Zdravim, snad se pri nedeli promine...
Zprovoznuju podlahove topeni (vodni) a zajima mne par otazek.
- jakou tepelnou setrvacnost (nebo jak to presneji nazvat) ma takova
typicka podlaha s 45mm betonu nad potrubim?
- jak by se mela nastavit pocatecni teplota vody pro prvni temperovani
betonu (zraje asi 1 mesic)
- kolik pak snese maximalni teplotu vody bez poskozeni (asi zalezi na
mnoha faktorech, ale zase aspon nastrel)
- jaka je optimalni teplota vody (nastaveni elektrokotle, predpokladam
co nejnizsi, o chlup vyssi nez teplota do podlahy)

Aby to bylo trosku HW, tak resim potencialni problem, ale mozna ani
nebude (takze mne zajima pripadna zkusenost)
Mam elektrokotel s vlastnim cerpadlem (Rejnok 12), da se nastavit dobeh
cerpadla po vypnuti topeni 4-20 minut nebo ze bezi furt. Dal budu mit
krbova kamna s vodnim vymenikem a vlastnim cerpadlem, ktere budou obcas
taky tlacit teplou vodu do systemu. Za kotlem i krbovkama je zpetna
klapka ale resim, jestli kdyz pobezi obe cerpadla tak co to udela...
Zatim predpokladam, ze na kotli nastavim cerpadlo na nizsi vykon (bude
zrejme v rezimu furt, jinak po vypnuti se do rozdelovacu podlahovky
tepla voda z kotle nedostane a ten se jen tak nezapne, aspon co jsem
zkousel) a na krbovkach naplno (spina se termostatem podle vody z
vymeniku, takze jen obcas). Doufam, ze to bude fungovat, kdyz krbovky
pretlaci cerpadlo kotle, tak se kotel po dosazeni teploty vypne, jinak
se budu muset pohrabat v kotli abych dokazal vypnout kotel i s cerpadlem
okamzite, coz normalne nejde... Tlakove pomery zrejme budou zaviset na
aktualnim stavu smesovacich ventilu v podlahovkach tekze od stavu uplne
uzavreno az po volny pruchod, v systemu je jeden radiator, ktery
samozrejme muze byt zavren, takze je mozne, ze bude obcas prutok velmi
maly a pak by se cerpadla mohly poprat a zda se mi rozumne, aby krbovky
mely nejak vetsi prioritu, protoze ohrev vody nelze vypnout ;-)