Sroubovaci konektory -- F, PL-259 -- poradte zoufalci

OK1IA ok1ia@seznam.cz
Sobota Září 23 07:09:44 CEST 2006

Ahoj, existují PL259 na RG58 i na silnější RG213. Trubička v zalitá v
nějakým termosetu- při pájení se často uvolní. Lepší je v teflonu.
Já to skutečně pájím tak, že nejdřív oříznu stínění na správnou délku a to
pak malinko pocínuju, "zašroubuju" do konektoru a skutečně těmi dírkami
zapájím . Konektor - hrany dírek před tím pocínuju taky.
Je to 100% a kabel drží pevně. Jo a používám pájecí kapalinu, abych zase
tolik nemusel přehřívat jak kabel, tak i konektor.
Konektory F existují také na minimálně dva průměry kabelů a ty nepájím, jen
šroubuju. Tam nevidím žádný problém.
Honza.

-----Original Message-----
From: Marek Peca [mailto:marek@tynska.cuni.cz]
Sent: Friday, September 22, 2006 5:38 PM
To: HW-news
Subject: Re: Sroubovaci konektory -- F, PL-259 -- poradte zoufalci

> Tak to určitě není správný postup!!!
> Konektory F existují v celé řadě
> s různou vnitřní dírou pro různé
> koaxy. Rozhodně ne žádné copánky.
> Je třeba kupovat v odborném obchodě
> ne v samoobsluze.

Uznavam, ze GM je samoska jakosti prachbidne.

Na druhou stranu, koupil jsem si skutecne F konektor 4.95mm a "PL-259
pro RG58". Kdyz jsem srouboval primo na stineni, pripadne na stineni
ohnute pres sebe, konektor drzel mizerne.

Kdyz jsem stineni smotal a ohnul pres izolaci, konektor jsem
nasrouboval tak, ze si vyrezal do izolace zavit a drzi velmi pevne.
Z teoretickeho hlediska souososti vedeni to sice neni dokolane, ale
aspon to drzi. Jaky je tedy spravny postup podle Vas? Opravdu bych
veril tomu, ze konektor ma byt presne na kabel RG58 (alespon u toho
PL-259).

Dekuji za rady a preji pekny vecer,
Marek P.