Apple x PC

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Pátek Září 22 23:31:16 CEST 2006

Puvodni zprava ze dne 22.9.2006 od Filip Kotouček - MP Media s.r.o.:

> Ja mam jako admin v siti asi 20 macu v DTP a ma to jednu pro me zasadni vlastnost
> Nepotrebuje to udrzbu
> Nezavirovava se to, nehrouti se system, minimalne padaj programy,
> je to jednodussi na ovladani proste se to nerozbiji

> Takze jsem jako spravce 2x instalil MAC OS X a jednou menil hdd a jednou zdroj

> U pececek (50 kousku) menime 2 zdroje mesicne tri boardy mesicne tak 7 preinstalaci mesicne
> A pak denne nekolik zasahu pro nefungujici soft, cosi zasekleho,
> nefungujici posta nebo buhvi co jineho

Pro tohle je jedno jedine vysvetleni, ktere jsem ochoten a schopen bez
problemu dokazat. Jedna se totiz ciste o to, ze se tu porovnavaji dve
zcela ruzne veci. Ty porovnavane pocitace proste nemaji stejne
programy (na urovni kvality), nemaji stejna pouziti, nemaji stejna
zachazeni, nemaji stejny prutok software, nestaly stejne penize apod.

Velmi zjednodusene, do PC kazdy nainstaluje, na co prijde, tisice
programu, tisice demoverzi, tisice neoverenych a necertifikovanych
zarizeni s tisici podivnych driveru, kazdy se v tom rype, nakupuji se
levne a nekvalitni soucasti i komponenty apod.

Uprimne, me pocitace PC take nepotrebuji udrzbu. A mel jsem kdysi
pocitace s bezicimi Windows 95, o kterych kazdy tvrdi, ze to byl
nestabilni system a porad padal. Mam stale bezici pocitac s Windows
2000, ktery jede 24/7 bez nejmensiho problemu uz minimalne 5 let a
restartuji ho pouze tehdy, kdyz to vyzaduje nove nainstalovana verze
software (treba KMS), mam nekolik dalsich bezproblemovych pocitacu,
pricemz muj hlavni pocitac je velmi prolezly vsim moznym, obsahuje
tuny software za hodne moc penez a je k nemu pripojenych hodne
periferii (pro informaci, jen co se tyka sbernice USB, mam tu 3 huby
po 7 portech a temer vse je obsazeno)... a bezi kazdy den a cely den.
A nevyzaduje udrzbu, kdyz nepocitam vysavani vetraku.

A propos, mam nekolik tisic zakazniku, kteri maji pocitace PC. Muzu
uplne klidne prohlasit, ze rozhodne jim to take jede. Ti zakaznici
tomu nerozumi, nedelaji si zadnou udrzbu. Co se hardware tyka, nikdy
jsem nikomu nemenil zdroj, zakladni desku jsem naposledy menil nekdy
tak v roce 1995, byly to 386DX, vetsinou ten pocitac za mnoho let
natolik zastara, ze se pak kupuje novy. Nikdy nikdo z mych zakazniku
nemel takove problemy, aby bylo potreba kratce po sobe opakovane neco
preinstalovavat, kdyz uz neco totalne chciplo, tak po preinstalaci to
pak zase mnoho let jelo.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem